16 Aralık 2010 Perşembe

AŞURE

Bu gün aşure günü.Ben aslında hiç sevmezdim aşureyi.Bakliyatla şekeri pek bağdaştıramazdım.Ta ki bir gün ev sahibem Saadet teyzenin yaptığını yiyene kadar.Üniversite yıllarıydı.Ne hoş , ne lezzetli gelmişti bana o aşure.O zamandan tek aklımda kalan Saadet teyzenin aşuresindeki meyve tadıydı.Üç yıldır kendimce yapmaya çalıyorum .

Bu gün de aynı telaşeyle hazırlandı bu aşure ,Saadet teyzeyi hatırlayarak ve gün akşama dönmeden paylaşılarak...Böylelikle dost yüzleri 5 dakikalığına da olsa aşure sayesinde görmüş oldum.



Malzemeler


- 1.5 su bardağı buğday
- 1 su bardağı nohut
- 1 su bardağı kuru fasulye
- 1 avuç pirinç
- 2 adet kabuk tarçın
- 1 elma
- 1 portakal
- 1 kase kuru üzüm
- 1 kase kuru incir
- 1 kase kuru kayısı
- 1 kase soyulmuş badem
- 1 kase fındık
- 1 portakalın kabuğu
- 1 adet nar
- 4 su bardağı toz şeker
- su


Yapılışı

  1. Buğday, nohut ve kuru fasulyeyi bir gece önceden ıslatın.
  2. Süre sonunda sularını süzüp ayrı ayrı haşlayın.Buğday dışındakileri düdüklü tencerede 30 dk haşlamak yeterli oluyor.Buğdayı ise aşureyi yapacağınız büyükçe bir tencerede kaynayana kadar yüksek, kaynayınca kısık ateşte haşlamalısınız.Buğdayı haşlamak 3-4 saat sürüyor.Çünkü aşure bu işlemle kıvam alıyor.
  3. Buğdaylar kıvamını alınca şekeri ve tarçın çubuklarını ekleyip karıştırın.
  4. Suyunu süzdüğünüz nohut ve kuru fasulyeyi de ekleyin.
  5. Kuru incir ve kayısıyı doğrayın ve tencereye ekleyin.
  6. Tencereye sırasıyla kuru üzüm, badem ve portakal kabuğu rendesini ekleyip karıştırın.
  7. Portakal ve elmayı doğrayın.Elmayı tencereye ilave edin.Portakalı ise ocağın altını kapattıktan 10 dk kadar sonra ekleyin ve karıştırın.
  8. Aşure soğumadan kaselere paylaştırın.
  9. Az kırıkladığınız fındıklar ve nar taneleriyle üzerini süsleyip servis yapın.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder