7 Aralık 2010 Salı

FIRINDA TAVUK


Uzunca bir süredir tavuk yemiyordum.Çünkü serbest gezinen tavuk arayışındaydım.Nedir serbest gezinen tavuk?Köylerimizde köylülerimizin ürettiği tavuklardır kısaca.Yani güneş ışığı dahi almayan ,hiç bir havalandırma sistemi olmayan, tıkış tıkış tavuk dolu olan ve hızlı büyümeleri için kimyasallarla desteklenen tavuk üretim merkezlerinde üretilmeyen tavuklardır.

Maalesef geliştikçe ve modernleştikçe doğal olana saygımızda, ilgimizde azalıyor toplum olarak.Ve bizler yaşam koşullarını bahane göstererek hazır olana, endüstriyel olana yöneliyoruz.Bu ise ilk olarak kişisel ve toplumsal sağlığımızı zaman içinde de ekosistemimizi bozuyor.

Bu tarifte kullanmış olduğum tavuk bir köy tavuğu.Marketten dondurulmuş olarak aldım.Henüz taze olarak bulamadım.Biraz daha aramam gerekecek.Çok lezzetli oldu .Şimdiye kadar yemiş olduğum tavuklarla uzaktan yakından tat olarak alakası yoktu.Ancak biraz sert oldu.Eşim köy tavuklarının sert olduğu söyledi.Bilemiyorum.Bir de taze denemek gerek ya da farklı pişirmek.

Biraz sert olmasından bir şey çıkmaz.Çünkü tadı buna değer.

Malzemeler

- 1 adet bütün köy tavuğu
- 10-15 adet arpacık soğan
- 5 diş sarımsak
- 10-15 adet minik patates
- 4 dal taze kekik
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı karabiber
- 1 tatlı kaşığı pulbiber
- tuz
- fırın poşeti

Yapılışı

1- Tavuğun sığabileceği büyüklükte bir kasede zeytinyağı, karabiber, tuz, pulbiber ve kekiği karıştırın.
2- Hazırlamış olduğunuz sosu tavuğa güzelce yedirin.Soyduğunuz soğan ve sarımsakların bir kısmını kaseye ,bir kısmını da tavuğun içine koyup streçleyerek, 3 saat kadar buzdolabında dinlendirin.
3- Süre sonunda unladığınız buzdolabı poşetine tavuğu, soğanları ve sosun tamamını döküp, fırçaladığınız patatesleri de ekleyin.Torbanın ağzını kilitleyin,birkaç yerinden kürdanla delin ve fırın tepsisine alın.
4- 230 dereceye ısıttığınız fırında, kızarana kadar (yaklaşık 1 saat )pişirin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder