21 Aralık 2010 Salı

İZMİR GEZİSİ VE POĞAÇA


İki gün İzmir deydik.Ve İzmir her zamanki gibi cıvıl cıvıldı.Sonunda bir bahaneyle Ikea ya da gitmiş oldum.İnsanı çok yoruyor ama değiyor doğrusu.Mutfak için bir kaç parça bir şey , ev için bir kaç parça bir şey derken kaç saat harcadığımızın hesabını yapamadık.

İzmir' e gidilir de hiç midye dolma yemeden dönülür mü?Tazecik, yeni pişmiş, daha soğumamış, sıcacık...



Benim gözüm korkuyor artık Bodrum dışında bir yerlere gidince.Bir kaç günlüğüne ya da tatil için güzel ama nasıl yaşanılır ki oralarda.Evler üst üste, binalar dip dibe, her yer araba, trafik desen tam bir kaos....Ben toprak görmeden, deniz görmeden, bahçede şöyle bir dolaşmadan nasıl yaşarım bilemiyorum artık.Oysa çok da uzun bir zaman olmadı öyle şehiri terk edeli ben.Ama işte sahil kasabası bambaşka bir şey, insan çabuk alışıyor.Arada böyle kaçamaklar yapmak bana çok iyi geliyor, ruhum tazeleniyor.

Bunlarda tazecik  poğaçalar , yeni çıktılar fırından.Buyurmaz mısınız?





Malzemeler


- 1 yumurta
- 5 yemek kaşığı yoğurt
- 1 çay bardağı fındık yağı
- 1.5 çay kaşığı tuz
- 1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un

İç Malzemesi


- 1 kase çökelek
- 1/2 demet maydanoz
- 1 tutam dereotu
- karabiber, tuz, pul biber

Yapılışı

  1. Yumurtanın akı, sıvı yağ ve yoğurdu çırpın.
  2. Unu azar azar eleyerek sıvı karışıma ekleyin.Tuz ve kabartma tozunu ilave edin.
  3. Hamur toparlanana kadar un eklemeye devam edin.Ele yapışmayan bir hamur olmalı.
  4. Bir kasede iç malzemelerini harmanlayın.
  5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizle açarak ortasına iç malzemeden koyun ve kapatın.
  6. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Üzerine yumurtanın sarısını sürüp, susam serpin.
  7. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.


2 yorum:

  1. eline sağlık çok iştah açıcı görünüyorlardı hemen denedim ve bizim evde beğenerek tüketildi

    YanıtlaSil