11 Ocak 2011 Salı

KARALAHANA YEMEĞİ

Karalahanayı ilk defa Yalıkavak'da bir restoranda yemiştim..Çok uzun sürmedi Kısa bir süre açık kaldı ve sonra kapandı.Oysa yemekleri çok hafif ve lezzetliydi.Bir öğle arasında denk geldim karalahana yemeğine ve bayıldım.Ben tekrar yemek için gittiğimde çoktan kapanmıştı.Tabi öyle olunca da iş başa düştü.Damağımda kalan lezzetlerden çıkarabildiğim kadarıyla bir kaç deneme yaptım.Biraz da araştırdım kitaplarımdan.Sonunda böyle bir yemek çıktı ortaya.Tadanlar çok beğendi.Ben de memnun kaldım sonuçtan.Ancak o iş yorgunluğunda öğle arası yediğim yemekten oldukça farklı bir lezzet çıktı ortaya.Bakalım sizlerde beğenecek misiniz?



Malzemeler


- 2 bağ karalahana
- 1 adet kuru soğan
- 3 adet tavuk kalça
- 1 tatlı kaşığı köri
- 1 yemek kaşığı salça
- 1 avuç pirinç
- 1 avuç bulgur
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- karabiber, pulbiber

Yapılışı

  1. Yıkayıp, doğradığınız karalahanaların  kalın kısımları yumuşayana kadar haşlayın.
  2. Başka bir tencereyi ısıtın, yağı ve soğanları koyup karamelleştirin.
  3. Minik minik doğranmış tavukları tencereye alıp kavurun.Köriyi ekleyin ve karıştırın.
  4. Salçayı ve baharatları da tencereye alıp, karıştırın.
  5. Haşlanmış olan karalahananın suyunu süzüp salçalı karışıma ilave edin.Üzerine sıcak su ekleyin.
  6. Yıkanmış pirinç ve bulguru tencereye alın .
  7. Piriçler pişince ocağı kapatıp,servis yapın.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder