28 Ocak 2011 Cuma

PİTA


Mutfak penceremde yağmur damlaları ve sukulentlerim.Ne güzel bir görsellik sunuyor yağmur bana.Şiddetli lodosun etkisi altındayız Bodrum'da bu gün.Meteorolojiye göre yarında aynı olacakmış hava.Benim en sevdiğim hava, yağmur ve lodos.Ama az önce anons geçti belediye " mecbur kalmadıkça Yalıkavak-Bodrum karayolunun kullanılmaması" diye.Anlıyacağınız yollar berbat durumda.

Mutfak bu günde çok mutluydu.Dünden haşlanan nohutların 1 su bardağı kadarının kabukları çıkarıldı ve humus yapıldı.Kalanı ise etli nohut yemeği olarak geldi akşam soframıza, Lübnan mutfağına ait pita ekmeği ile.


Malzemeler

- 15 gr instant maya
- 2 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
- 1 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 su bardağı ılık su
- 1 çay kaşığı tuz
- üzerine sürmek için süt

Yapılışı


  1. Un, maya, şeker ve tuzu bir kapta harmanlayın.
  2. Suyu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.Pürüzsüz, ele yapışmayan bir hamur olmalı.
  3. Hamuru 6 eşit parçaya bölün ve yuvarlayın.Hafif unladığınız düzgün bir yüzeyde merdane yardımıyla açın.Fazla büyütüp inceltmeyin.
  4. Açtığınız hamurun fazla ununu elinizle azaltın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Kalan hamur toplarınıda yanı şekilde hazırlayın.Nemli bir bezle üzerlerini örtün ve 30 dk mayalanmaya bırakın.
  5. Fırını 200 dereceye ayarlayın.Kabaran hamurların üzerine fırça ile süt sürün ve fırına verin.Üzerleri kızarınca fırından çıkarın ve servis yapın.
İtiraf etmeliyim ki humusla çok güzel oldular.Tarifi Lezzet dergisinden uyguladım.Ancak ben şeker miktarını oldukça azalttım.

Hepimize bol lezzetli hafta sonları...








5 yorum:

  1. Ekmekler mis gibi harika olmuşlar. Etli nohuta bayılırım hele yanında böyle mis gibi ekmekte olursa daha ne isterim. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel gozukuyorlar ellerinize saglik. Pita ekmek benim de hep aklimda olan ama bir turlu yapmadigim bir tarif. Merak ediyorum ici disaridan alinan pitalar gibi doldurulacak sekilde aciliyor mu acaba?

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle güzel yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.İçleri kolaylıkla doldurulabilecek şekilde açılıyor.Ancak ben küçük küçük yaptım.Daha büyük yapılırsa doldurmak için ideal olur.

    YanıtlaSil
  4. dışarda kar mutfakta hamurla oynamaktan güzel ne olabailir....ellerinize, fikrinize sağlık..:)))

    YanıtlaSil
  5. MİSS OLMUS BUNLAR MISS, ARASINA TEREYAĞ SÜRÜP SICAK SICAK PAZAR KAHVALTILARINDA YEMEK LAZIM :) ellerinize saglık

    YanıtlaSil