29 Haziran 2012 Cuma

PATLICAN KAVURMA

Akşam iş dönüşü minik bahçeme baktım şöyle bi, neler olmuş diye.Aslında niyetim öğünü hızlıca akşam kahvaltısıyla geçiştirip,kitap okumaya vakit ayırmaktı.Ta ki patlıcanlar bana göz kırpmaya başlayana kadar.


Her şey bir anda değişti.Kendimi yukarıdaki fotoğrafı çekerken buldum.Sonrası malum:)


Tam yaz yemeği, oldukça hafif ve leziz.Geçelim mi tarife?

Malzemeler

- 1/2 kg patlıcan
- 5-6 adet yeşil biber
- 2-3 adet kırmızı biber
- 1 adet kuru soğan ( büyükçe)
- 1-2 adet domates
- zeytinyağı
- tuz, karabiber, pul biber


Yapılışı

  1. Tavayı güzelce kızdırıp zeytinyağını dökün.
  2. Yemeklik doğradığınız soğanları tavaya alın ve renkleri dönene kadar kavurun.
  3. Soğanlar kavrulurken alacalı soyduğunuz patlıcanları minik küpler halinde doğrayın ve soğanların üzerine yayın.
  4. Biberleri de doğrayıp tavaya ekleyin.
  5. Domateslerin kabuklarını soyun, küp küp doğrayın ve kavrulmakta olan sebzelerin üzerine alın.
  6. Baharatlarını ekleyip kapağı kapalı olarak kısık ateşte patlıcanlar yumuşayana kadar pişirin.Ilık olarak servis yapın.Afiyet olsun.
Üstüne tatlı olarak;


bu güzelim erikleri topladık bahçeden, bir kaç da armut. Mis gibi kokulu kokulu.


Birer erikte siz alın , çekinmeyin.Şöyle kokusunu içinize çeke çeke o güzelim tadına varın.

Mutlu hafta sonları... hepimize:)

Yazar caferengigul.blogspot.com

14 yorum:

  1. hımmmmmmmmmm
    tava güzeli derler buna çok severim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel isim o "tava güzeli", çok hoşuma gitti.Teşekkürler sevgili Yıldız.

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor
    patlıcanın her türlü yemeğine bayılırım.
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Sebzelerin mutfaga girmesi insani mutlu ediyor.
    Patlican kavurma çok güzel. O güzelim erik ve armutlara ne demeli :-) Ben bir adet erik ve bir adet armut aldim, tesekkür ederim :-) O kadar güzel yazmis ve o kadar güzel fotograflarini çekmissiniz ki gerçekten kokularini aldim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana hissettiklerimi paylaşmayı başarabildiysem.
      Teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  5. yazın çok yaparım bende kavurmasını.hafif ve lezzetli olur.ellerine sağlık canım.nefis olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzeldir dalından kopmuş taze meyve ve sebzeleri yemek.Patlıcan da çok güzel.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.İnsanın kendi ürettiğini yemesi kadar keyifli bir şey yok gerçekten.sevgiler.

      Sil
  7. çok güzel fotoğraflar sanki ordaymışım izlenimi verdi :)(gülsüm )

    YanıtlaSil
  8. merhaba,
    ben geldim...
    bu ne güzel bir blog böyle...
    ahhhpatlıcan kavurmada harika görünüyor...
    ellerinize sağlık...
    hele o bahçedeki erikler enfeees...
    canım çekti...
    sizi takibe aldım...
    sizde beni takibe alırsanız seviniirm...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz:)
      Güzel yorumunuz için teşekkürler.
      En kısa zamanda uğrayacağım.
      Sevgiler.

      Sil