7 Ekim 2013 Pazartesi

KIYMALI KABAK



Bugün hafta başı ve benim eve en geç geldiğim günlerden biri:( Canım mutfakta vakit geçirmek istemedi bir keyifsizlik var üzerimde sanki.

"Akşama ne pişirmeli" modundayım bu aralar anlayacağınız.Dolapta da 3 adet kabağım var.Yazdan kalan son kabaklar.Zeytinyağlı ne güzel olur yazın.Her zaman ki gibi pişirmek gelmiyor içimden.Çünkü havalar çok soğuk.Şöyle içimi ısıtacak, sıcak yenilecek farklı bir yemek olmalı derken aklıma dondurucuda ki kıyma geldi.Ve akşam yemeğim kafamın üzerindeki düşünce baloncuğunda beliriverdi:)Olur mu olmaz mı ,sevilir mi sevilmez mi, o mu bu derken döküm tencerem çıktı meydana...Çünkü onda pişen her yemek daha bi başka oluyor.Ağır ağır pişerken kendi suyunda gıdalar, öyle bir lezzet çıkıyor ki ortaya anlatılmaz.Ancak yoksa böyle bir tencereniz elinizdeki en kalın tabanlı tencereyi kullanmanızı öneririm.


Tencereyi zeytinyağı ile azıcık yağlayarak işe başladım.İrice bir soğanı halka halka doğradım ve tencerenin dibine dizdim.Sonra üstüne kıymayı serptim.2 - 3 diş sarımsak eklemesem kabaklara ayıp olurdu.Alacalı soyduğum kabakları da halka halka doğradım ve kıymanın üstüne oturtuverdim.


Sonrası tuz, karabiber, pul biber ve dereotu...Az da zeytinyağı gezdirdim.İşte benim eserim:) Nasıl ? Çok güzel görünüyor değil mi?Ben bu görüntüyü öyle çok sevdim ki: pişirmesem mi diye düşünmeden de edemedim.Tazelik, doğallık...kısacası "hayat" bu .

Zor da olsa kapatıp tencerenin kapağını ocağın en minik gözüne yerleştirdim.Ve en kısık ateşte bıraktım kendi haline.


Ne kadar pişti?...Aslında süre tutmadım:) Üstteki görüntü bana piştim demişti zaten.Yine de bir süre isterseniz 30 - 40 dk gibi olsa gerek.Biraz daha dereotu ekledim ve akşam yemeğim hazırdı.


Öyle hafif ve lezzetliydi ki ben bile inanamadım:)

Yazar caferengigul.blogspot.com

4 yorum:

  1. lezzeti resme çıkmış yemeğin, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.İnanılmaz lezzetli bir yemek oldu, bir o kadar da hafif.

      Sil
  2. Bahar gibi görünüyor, mis gibi de kokuyordur dereotlu dereotlu, afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne koku...Biraz bahçe kokusu, biraz toprak kokusu ama bolca dereotu kokusu.

      Sil