25 Kasım 2013 Pazartesi

PAZAR KAHVALTISI VE SILCAN HAŞLAMASI

Gök delindi sanki bu gün.Deli gibi yağıyor yağmur, her yer sular altında.Yağmur sesinden duyulmuyor şu an klavyenin  tuş sesleri.Oysa daha cumartesi günü nasıl güzeldi hava.


Cumartesi sabahı misafirlerimiz vardı, kapının açılmasını dört gözle bekleyen.Bu anne ve kızı tüm sevimlilikleri ile günaydın dedi bize.Bende bahçede fotoğraf çektim sayelerinde:)


Zamanını şaşırması çok doğal bu kabak çiçeğinin...


Mersinlerim


Yeşil çaylarım çiçekte...


Bodrum' da bir bahçe aleo verasız olmaz bence:)


Bu güne inat pazar sabahı balkonda keyif kahvaltımız:


Sabah 8:30 - 10:00 arası çok dingindi hava.Sonra yavaş yavaş dinginliğin yerini rüzgar ve bu günde yağmur aldı.

 Pazar kahvaltılarının olmazsa olmazı, sahanda köy yumurtası.Üstelik bu sefer  pastırmalı : ) en çıtırından simitlerde baş köşeye kuruldu..


Reçellerim: ayva, kabak, çilek ve bergamut. Ev yapımı çökelek ve hafif acı siyah zeytin..Bahara kadar vedalaştığım son tarla ürünleri; domates, salatalık ve biber.Kışları kahvaltıda  tazecik tere olmazsa ben kahvaltı yapmış saymam ki kendimi.


Eh bu güzel kahvaltının ardından dağ bayır gezmesek olmazdı.


Öyle boş boş yürüyüş hiç olmazdı.Doğa böylesi cömertken değerlendirmezsek ayıp olurdu.


Akşam yemeği malzemesini de tedarik edip dönüş yoluna koyulduk.


Bu ota Bodrum'da "sılcan" diyorlar.Genel olarak yumurtalı ya da çökelekli kavurmasını yaparlar.Ben doğrayıp kaynar suda sılcanlar yumuşayana kadar haşlamayı tercih ettim.Sudan çıkarıp zeytinyağı ve limonunu ekledim.İşte size tazecik, leziz mi leziz bir yemek.

Yağmurlu bir haftaya  bu güzelliklerle merhaba dedim ben ve sizlerle paylaşmadan geçemedim.Sağlıklı haftalar...
Yazar caferengigul.blogspot.com

12 yorum:

  1. ne güzel resimler kahvaltıya da bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Kahvaltının balkonda yapılması en büyük keyif benim için.Tam da sebepten daha bir lezzetli oluyor sanırım.

      Sil
  2. o sofraya gelip,usulca kuruluveresim geldi kii.;)
    elleriniz dert görmesin..:)
    sevgilerr yürek dolusunca..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne güzel, buyrun gelin .
      Keyifle hazırlanmış bir kahvaltı sofrasıydı...
      Sevgiler.

      Sil
  3. Ne güzel görüntüler,mest oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa insanı ne kadar çok mutlu etme bilgisine sahip değil mi?

      Sil
  4. http://tatlczeynep.blogspot.com/ canım merhaba...sayfana bakarken sanırım bodrum orası...bızde daha once güllükte, gümbette,bodrum merkezde kaldım...ıyı bılırım oralları doga yesıllık her sey cok guzeldır...canım sayfama eklıyorum senı takıbe aldım...bende beklerım sayfama....sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.
      Evet burası Bodrum, ama sanırım daha çok Yalıkavak:)
      Sevgiler.

      Sil
  5. Baktıkça iç açan fotoğraflar. İnsan bu güzellikler için yaşamıyorsa niye yaşar ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi?Ama işte bunun içinde olupta kıymet bilmeyenlerde var yazık ki!

      Sil
  6. Ya gercekten hayran kaldım...simdi orada kahvaltı yapmak vardı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu doğallık ve temiz hava bana çok şanslı bir insan olduğumu fısıldıyor durmadan:) Doğaya hayran kalmamak mümkün değil.

      Sil