28 Nisan 2014 Pazartesi

YAYLA ÇORBASI , BİRAZ BAĞ BAHÇE , BİRAZDA BENDEN HABERLER


Yağmurlu bir Bodrum sabahından merhaba.Dün gece başlayan yağmur aralıklarla devam ediyor.Bu sefer daha bir fazla seviniyorum yağmur yağdığı için.Sebzelerimiz yağmur suyuyla besleniyorlar çünkü.Her yıl olduğu gibi bu yılda diktik domates, salatalık, biber, patlıcan, kabak, kavun ve karpuz fidelerimizi.Tabi bir de pırasalarım, taze soğanlarım ve sarmısaklarım var.Heyecanla dallarından tazecik ürünleri toplayacağım günlerin gelmesini bekliyorum.Ve yağmuru daha bir çok seviyorum.

 Kabak, kavun ve karpuz tarlası

Henüz çok küçükler biliyorum ama bu yağmurlar onlara çok iyi gelecek.

Pırasalarım.Belki börek olacak belki yumurtalı kavurma, belkide bir dosta nacizhane bir hediye...

Eğer cuma günü başlayan kırgınlığım cumartesi akşam üzerine hastalığa dönüşmemiş olsaydı canım anne ve babamın yanında olacaktım birkaç günlüğüne.Sizlere Nazilli' den , o meşhur pazarlarından ve pidelerinden bol bol fotolar sunacaktım.Olmadı her zamanki gibi acile koşan ben o günden beri yatak döşek hallerdeyim.Avuç avuç içtiğim ilaçlarda cabası.Ne zor yatmak, ayağa kalkacak gücü kendinde bulamamak.Oysa ben oturmayı bile sevmem.Neyse ki 3-4 güne bir şeyin kalmaz dedi doktorcum.Merak etmeyin öyle çok mühim bir şeyim yok biraz alerji, bir parça faranjit, baş ağrısı, kırgınlık, sanırım yatmaktan kaynaklanan bel ağrıları...Geçecek biliyorum.Biraz adaçayı, biraz çorba içerek ve ilaçlarımı alarak geçip gidecek.

Hasta olup annemin yanına gidemeyince annemin çorbasından yaparak özlem gidereyim, hem de şifa bulayım istedim.Baktım ki bu çorbayı daha önce kayda almamışım hemen fotoğraflayıp sizlerle paylaşayım  istedim.


Malzemeler
- 4 avuç pirinç
- 1 kase yoğurt
- 2 lt su
- tuz
- karabiber
- kırmızı biber
- 1 tatlı kaşığı tereyağı (yoğurdunuz yağlı değilse 2 tatlı kaşığı tereyağı kullanmanızı öneririm)
- bolca kuru nane

Fotoğrafta yoğurdun az olduğuna bakmayın siz dolu dolu 1 kase kullanın.Ben evde  kalanı fotoğrafladım ve kullandım.

Yapılışı
  1. Pirinçleri ve suyu bir tencereye alın ve pirinçler dağılana kadar kaynatın.
  2. Pirinçler pişip kıvama geldiğinde tencereden yoğurt kasesine su ekleyip karıştırarak yoğurdun sıcaklığını arttırın.Böylece sıcak suyla buluşan yoğurt topaklanmamış hemde ekşimemiş olacak.10 dk kaynamaya bırakın.
  3. Çorba kaynarken sizde küçük bir sos tavasında tereyağını eritin.Eriyen tereyağının içine naneyi ekleyin ve karıştırın.Ardından kırmızı biberi ekleyin, karıştırın ve ocağı kapatın.
  4. Hazırladığınız tereyağlı sosu çorbaya ilave edip karıştırın.Tuzunu, karabiberini ve dilerseniz bir miktar daha naneyi de ekleyip ocağı kapatın.Çorbanız bir 10 dk kadar dinlendikten sonra servise hazırdır.


Tüm hastalara şifa olsun.Bu çorbayı bize yapan anneciğimin elleri dert görmesin.Sağlıklı bir hafta olsun:)
Yazar caferengigul.blogspot.com

6 yorum:

  1. en sevdiğim çorbalardan canım.ellerine sağlık.çok güzel olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bende çok severim bu çorbayı.Üstelik yapması bir o kadar kolay değil mi?
      Sevgiler.

      Sil
  2. Gecmis olsun, biran once iyilesmeniz dilegiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bir an önce iyileşip baharın tadını çıkarmak için can atıyorum açıkçası:)

      Sil
  3. Geçmis olsun.... Tarlanizin fotograflari çok güzel. çok sevdim... Taze taze koparilmis meyve sebzeleri tüketebilmek ne güzel birsey. Emeginize saglik. Yagmur onlara mutlaka iyi gelecektir.... Yayla çorbasini bende severim. Bagzilari bu çorbayi terbiyeli yapiyorlar, sevmiyorum. Bende ayni sizin gibi yapiyorum. Ama pirinç yerine esmer bulgur kullaniyorum.
    Biz ne zaman hasta olacagimizi hissetsek, hemen limonlu zencefil çayi yapiyoruz. Limon evde kalmadiysa, zencefil çayin içine kusburnu ekliyoruz (zencefil e C Vitamini eklendiginde vücut zencefil in faydalarini daha iyi alabiliyormus). Günde iki veya üç fincan içince iyi geliyor. Belki denersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinle aynı fikirdeyim çorbanın terbiyeli hali konusunda.Böylesi çok daha güzel bence de:)
      Toprakla uğraşmak çok keyifli, hele sonunda dalından toplayıp sofraya getirdiğiniz güzellikler yok mu bence bir ömre bedel.
      Zencefilli çay tarifinizi hemen uyguladım, hatta şu an yudumluyorum.Teşekkür ederim.Sevgiler.

      Sil