9 Şubat 2015 Pazartesi

AVOKADO SOSLU MAKARNA


Kolay, lezzetli ve sağlıklı bir makarna tarifine ne dersiniz? Hatta avokado sevmeyenler bile bayılacak :) ben tecrübe ettim.Üstelik sadece 10-15 dk'da yemeğiniz hazır.

Malzemeler


- 1 paket makarna
- 2 adet avokado
- 2-3 diş sarımsak
- 2 dal taze fesleğen
- 1/2 limonun suyu
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- tuz, karabiber
- su

Yapılışı

  1. Makarnayı pakette belirtildiği sürede haşlayın.
  2. Makarnanız haşlanırken avokadoların kabuklarını soyun ve doğrayıcıya yerleştirin.
  3. Kabuklarını soyduğunuz sarımsakları, fesleğeni, yarım limonun suyunu , zeytinyağını, tuz ve karabiberi doğrayıcıya ilave edip çalıştırın.
  4. Karışım pürüzsüz bir kıvam almalı.Makarnayı haşladığınız suyun 1/2 çay bardağı kadarını sosa ekleyerek karıştırın.Böylece sosunuz ipeksi bir hal alacak.
  5. Makarnayı süzün, sadece süzün.Sakın soğuk suyun altına tutmayın.Çünkü lezzetini ve dokusunu suyun alıp gitmesini istemeyiz.
  6. Şimdi sosla makarnayı buluşturma vakti:)Makarnayı zedelemeden sakince karıştırarak sosun eşit olarak dağılmasını sağlayın.
  7. Dilerseniz makarnayı minik domates dilimleriyle süsleyip servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun.
Ta ta ta taaa...işte size nefis mi nefis bir tabak avokadolu makarna.


NOT: Bu makarna pek beklemeye gelmiyor gibi.Yiyeceğiniz kadar yapmanızda fayda var.Yani bol bol yapayım yarında yemekle uğraşmam diye düşünmeyin.Hoş bu kural tüm makarnalar için geçerli ama bizler pek uygulamıyoruz evlerde;)

Sağlıklı bir hafta dileğiyle...

4 yorum:

  1. bu şekilde enemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Çok kolay ve lezzetli oldu, biz çok sevdik:)
      Sevgiler.

      Sil
  2. İnanın b utarife çok sevindim ve hemen kaydediyorum. Çünkü avakadolu değişik tarifler arıyorum devamlı tam üzerine geşldi. Ellerinize sağlık süper.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok sevindim.Umarım tadını da beğenirsiniz.Sevgiler.

      Sil