21 Mayıs 2015 Perşembe

ÇİLEK REÇELİ


Yaz demek aslında biraz da mis gibi çilek kokusu demek:) Pazarda çilek kokusu, evde çilek kokusu, bahçede çilek kokusu...hele bir de çilek tarlasına dalmışsanız benim gibi nefes alıp vermekten başınızın döneceği garanti.Çilekleri toplarken nazik olmak gerek ama mutlaka bir sepete bir ağzınıza atacaksınız o mini mini çilekleri kural bu kadar basit:)

İnsan bunca zamandır blog yazar, üstelik deli gibi her bulduğu meyvenin reçelini yapar da neden bunu fotoğraflayıp yazmayı unutur ki?Bu sezonun ilk reçeli çilekle başlamalı yazmaya.Aslında bahar başında bir mandalin reçeli yaptım ki herkes parmaklarını yedi.Ben bile inanamadım güzelliğine. İnstagramda fotoğrafını paylaşmıştım.Unutmadan onuda yazsam hiç fena olmaz değil mi?


Malzemeler

- 1 kg çilek
- 800 - 900 gr şeker
- 1/2 limonun suyu
- güneş ışığı:)

Yapılışı

  1. Çilekleri yıkayıp yeşil yapraklarını koparın.Suyunun iyice süzülmesini sağlayın.
  2. Reçeli kaynatacağınız tencereye bir sıra çilek , bir sıra şeker olacak şekilde tüm malzeme bitene kadar yerleştirin.Kapağı kapalı vaziyette buzdolabında 1 gece bekletin.
  3. Ertesi günü tencereyi ocağa koyun kapağı açık şekilde yüksek ateşte kaynamaya bırakın.5 dk kaynadıktan sonra altını kapatın ve soğumaya bırakın.Kaynama sırasında üstünde oluşan köpükleri alın.
  4. Reçel soğuduğunda tekrar yüksek ateşte kaynamaya bırakın.Kaynadığında yarım limon suyunu sıkıp bir taşım kaynatıp ocağı kapatın.
  5. Cam bir kaseye soğuyan reçeli dökün ve üstünü tülbentle ya da kağıt saç bonesiyle kapatın ve güneşe bırakın.Reçel kıvamını güneşte alacak.Yakalaşık 2-3 gün sonra reçeliniz mükemmel kıvama erişmiş olur.
  6. Sıcak suda kaynattığınız kavanozların içine reçeli aktarın.Kaynattığınız kapaklarla kavanozu kapatın  ve ters çevirin.Bir gece bu şekilde beklettikten sonra reçel kavanozlarını ışık almayan bir yerde uzun süre muhafaza edebilirsiniz.


NOT:Ben reçeli güneşte beklettiğim için şekerini az tutuyorum.Güneş oldukça yoğunlaştırıyor reçeli.Eğer böyle bir şansınız yoksa; şeker miktarını 1250 gr olarak ayarlayın.İkinci kaynatmayı yaparken; reçel kaynama noktasına geldiğinde çilekleri içinden alıp , şurubu kıvamını alana kadar kaynatın.Reçeliniz kıvam alınca çilekleri ve limon suyunu ekleyip bir taşım kaynatın.İşlem bu kadar basit:)

Çilek kokulu bir hafta sonu olsun efendim.
Yazar caferengigul.blogspot.com

1 yorum:

  1. hımmm nefisss.yediğim iki reçelden biri.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil