28 Ocak 2016 Perşembe

ORMAN KEBABI


Etle aram pek yoktur, ayda 1 kere  yesem yeter , aramam yani öyle kolay kolay.Ama demir ( ferritin) eksikliği nedeniyle tüm doktorlarım "et ye , et ye, et ye..." diye baskı kurdu üzerimde.Önce haftada 2 kez 160'şar gr dedi doktorum.Aman hocam nettiniz siz dedimse de olmadı tabi:)Eşimde pek bi sever eti :( Ama iş orada kalmadı bir diğer doktorcum "her gün 60 gr" demez mi....İmdat deyip kaçasınm geldi yanlarından.Üstelik tüm bunlar vejetaryan olmayı düşünürken oldu:))) 

Orman kebabını severim.Ama Bodrum Sakallı lokantasında yapılmış olacak.Ne yapıyorlarsa çok güzel yapıyorlar.Arada ( 5 yılda bir ) bende evde yaparım.Sanırım artık cafe Rengigül mutfağında birazcık daha fazla et yemeği pişecek.Hadi bakalım tarife geçelim mi?


Malzemeler
- 1/2 kg kuşbaşı dana eti 
- 2 adet soğan
- 1 adet havuç
- 1 adet büyük patates
- 1 su bardağı bezelye
- 1 su bardağı ılık su
- tuz
- karabiber
-  kekik
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı
  1. Tercihen bakır ya da döküm bir tencereye kuşbaşı etleri koyun ve kapağını kapatıp en küçük ocağın en kısık ateşinde etler suyunu salıp , tekrar susuz kalana kadar pişirin.Bu işlem yaklaşık olarak 1 saati buluyor.
  2. Süre sonunda yemeklik olarak doğradığınız soğanları ve zeytinyağını ekleyip kavurun.
  3. Soğanlar karamelize olunca minik minik doğradığınız havucu, etlerin büyüklüğünde doğramış olduğunuz patatesleri ve bezelyeyi ekleyin 5-10 dk daha kavurmaya devam edin.
  4. Baharatları ve 1 su bardağı ılık suyu ekleyin ve kapağını kapatın.En küçük ocağın en kısık ateşinde 45 dk daha pişirin. Yemeğiniz hazır.Afiyet olsun.


Yanına pirinç pilavı çok yakışıyor.Ama ben bu sefer bulgur pilavını tercih ettim.Soğanı kavurdum. Siyez bulgurumu ve önceden haşlanmış olan yeşil mercimeği  ekleyip 5dk kadar kavurdum.Suyunu ekleyip pişmeye bıraktım.Sonuç :


Siyez bulguru 10000 yıllık bir geçmişe sahip olması nedeniyle buğdayın atası sayılıyor.Ayrıca o günlerden bugünlere gelirken genetiği değişmeden kalabilmiş olması en büyük avantajlarından biri.Üstelik menşei Anodolu olan bu bulgurun faydaları saymakla bitmeyecek cinsten.Ben 10 yıla yakın süreden beri kullanıyorum.Mutlaka tadın.Çünkü marketlerden almış olduğunuz bulgurla uzaktan yakından alakası yok.Artık birçok yerde satışı yapılıyor.Ama ben yıllardır Toprak Ana sitesinden yapıyorum alışverişlerimi.Bir bakın lütfen bu siteye kuruluş amaçları , işleyiş prensipleri, ürünleri, üreticileri günümüz koşulları için sayıları katlanarak artması gereken türden.
Yazar H.GÜLHAN ÖZ ÖZER 
caferengigul.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder